Tekstgrootte
We streven er naar elk kind op het eigen niveau te laten presteren en er uit te halen wat er in zit. Onze leerkrachten zijn goed op de hoogte van de te realiseren tussen- en einddoelen voor hun groep. Door middel van dagelijkse observaties en registraties in de klas, analyse van toetsen en inzet van het Cito leerlingvolgsysteem stellen onze leerkrachten, in overleg met de intern begeleider, groepsplannen en individuele handelingsplannen op. Deze plannen voor ondersteuning worden regelmatig geëvalueerd en bijgesteld indien nodig. Dit gebeurt altijd in overleg met ouders.Voor leerlingen met een aangepast programma ofwel een eigen leerlijn, wordt een lange termijn doelstelling geformuleerd die uitgewerkt is in concrete tussendoelen. We noemen dit een ontwikkelingsperspectief.Door meer aan te sluiten bij de onderwijsbehoefte van het kind verbeteren de prestaties en het welbevinden.
De intern begeleider ondersteunt het onderwijsproces door de leerkrachten handelingsadviezen te geven en te helpen bij het evalueren van lesaanbod, inzet en resultaat. De schoolleiding is hier nauw bij betrokken en analyseert de resultaten en opbrengsten op schoolniveau.
Tweejaarlijks wordt onder ouders, leerlingen en personeel een tevredenheidsonderzoek uitgezet waarmee de school in beeld krijgt in hoeverre aan verwachtingen wordt voldaan. De uitkomst van deze driehoeksmeting is van groot belang voor het opstellen van jaarplan en schoolplan en kan leiden tot bijstelling van de schoolorganisatie.